Ακούστε την πιο πρόσφατα ηχογραφημένη εκπομπή μας

Δευτέρα, 13 Μαΐου 2013

Περί πανελληνίων




Το ότι για της επερχόμενες πανελλήνιες εξετάσεις (με ή χωρίς επίταξη) με επέλεξαν συγχρόνως σαν διορθωτή (στην Τρίπολη), σαν επιτηρητή (στην Κόρινθο) και σαν εξεταστή φυσικώς αδυνάτων (αλλού στην Κόρινθο), ενώ άλλους συνάδελφους δεν τους επέλεξαν για τίποτα και ενώ ξέρουν ότι μετακινούμαι καθημερινά από Αθήνα, σημαίνει ότι με θεωρούν γαμάτο στη δουλειά μου, ή απλά μαλάκα ολκής;
Συγχρόνως το σωματείο μου δεν έχει βγάλει ποτέ κουβέντα για τα "ενδοοικογενειακά" χωσίματα και ρουσφέτια, για τη συρρίκνωση του σχολικού έτους, για το τι γίνεται καθημερινά στα σχολεία δηλαδή και αποφάσισε τώρα, μετά από πολύχρονη απραξία να βάλει τα επαναστατικά του, χάνοντας το δίκιο του ακόμα και για όσα από τα αιτήματα του έχει δίκιο καταφέρνοντας μόνο το να κάνει την κυβέρνηση να φανεί καλή κάνοντας μια επίταξη με την οποία βρίσκεται σύμφωνη η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας.
Κυκλοφορούν στα ιντερνέτια και στα μπλογκ διάφορα που ζητάνε από τους μαθητές να κάνουν καταλήψεις, ζητάνε από τον κόσμο να οργανωθεί για να χρησιμοποιήσουν αυτή την επίταξη για να διώξουν την κυβέρνηση και τα μνημόνια, αλλά όπως ακριβώς το περίμενα, ακόμα και τα πιο πολιτικοποιημένα παιδιά, ακόμα και αυτά που πρωτοστατούσαν σε όλες τις παλιές καταλήψεις σήμερα δεν έβγαλαν κουβέντα. Δεν με ρώτησαν καν το τι θα γίνει με την απεργία. Δικαίως ή αδίκως ασχολούνται μόνο με τις εξετάσεις τους και ξέρουν ότι οι καταλήψεις γίνονται στην αρχή της χρονιάς, όχι για την ικανοποίηση κάποιων βασικών αιτημάτων, αλλά βασικά για να κάνουν χαβαλέ οι "κακοί μαθητές" και για να μπορούν οι "καλοί" να κάνουν τα φροντιστήρια τους χωρίς να έχουν το καθημερινό ξύπνημα του σχολείου τους.
Βλέποντας τις παρατάξεις του συνδικάτου μου, βλέπω κάποιες απλά να σκέφτονται το πως θα τραβήξουν τον κόσμο πίσω επειδή έχουν πάρει την κατρακύλα, κάποιες να προσπαθούν να παίξουν το παιχνίδι της κυβέρνησης αλλά χωρίς να τσαντίσουν και τους δικούς τους, κάποιους που πιστεύουν ότι θα καταφέρουν να διώξουν την τρόικα και τα μνημόνια και κάποιες να λένε τα δικά τους όπως πάντα. Για το σχολείο τίποτα; Ναι εμείς είμαστε μέρος του σχολείου και δεν είναι καλό να μας σκίζουν με κάποια από τα μέτρα που έχουν περάσει (μείωση μισθών, υποχρεωτικές μεταθέσεις, αργία εκπαιδευτικών για ψύλλου πήδημα), αλλά τώρα τα θυμηθήκαμε όλα που αυξήθηκε το ωράριο; Τώρα που βάλατε και τα άλλα αιτήματα στο κείμενο σας είναι αργά. Για την κοινωνία "οι καθηγητές διαλύουν τις εξετάσεις για δύο ώρες δουλειά παραπάνω την εβδομάδα". Τόσο βλάκες είστε ή τόσο το παιχνίδι τους παίζετε;
Από την άλλη η κυβέρνηση μας θεωρεί, εν δυνάμει τρομοκράτες, μας επιτάσσει πριν καν μας ρωτήσει αν θα απεργήσουμε, μας βάζει να εφαρμόσουμε νόμους πριν καν ψηφιστούν,  βάζει τα παπαγαλάκια της στα κανάλια να μας σκίζουν όλη την ώρα βοηθώντας την κοινωνία να βρει έναν αποδιοπομπαίο τράγο να τα ρίξει όλα και να ξεχάσει και τα δικά της, αλλά και να μην παρατηρήσει ότι άλλο θα γίνει αυτές τις μέρες. Για πολλούς αφού δουλεύω σαν καθηγητής σε δημόσιο σχολείο είμαι κοπρίτης. Κάποιοι με βρίζουν επειδή κάθομαι το καλοκαίρι (ρε μάστορα, πες μου μια χώρα στην οποία οι καθηγητές δεν έχουν διακοπές στο καλοκαίρι, και στην τελική αν ζηλεύεις τόσο τις διακοπές μου ας σπούδαζες, ας έδινες ΑΣΕΠ και ας γινόσουν και εσύ καθηγητής), κάποιοι βάζουν μέσο για να πάρουν τα παιδιά τους τις σημαίες και πατάνε το πόδι τους στο σχολείο μόνο για να παραπονεθούν αν βάλω κακούς βαθμούς, κάποιοι δεν πατάνε ποτέ στις συνελεύσεις γονέων, κάποιοι δεν με έχουν ρωτήσει ποτέ το τι κάνω και το τι δεν κάνω για τη δουλειά μου, αλλά κανείς ποτέ, ΠΟΤΕ, δεν με ρώτησε τι νομίζω πως πρέπει να γίνει για να γίνει καλύτερο το δημόσιο σχολείο. Όλοι όμως έχουν να πουν κάτι και για "εμάς" (πόσο σιχαίνομαι αυτή την ομαδοποίηση) τους καθηγητές αλλά και για τα δημόσια σχολεία.
Παράλληλα ενώ είμαι ιδεολογικά υπέρ της αξιολόγησης, αυτή που θα με αξιολογήσει σήμερα όταν απλά την ρώτησα που πρέπει να απευθυνθώ και το τι μπορεί να γίνει για να εξορθολογιστούν λιγάκι οι αρμοδιότητες του καθενός για τις επερχόμενες εξετάσεις, με αγνόησε επιδεικτικά και που είπε "πάρε κάνα τηλέφωνο".
Και λίγα λεπτά μετά, ένας από τους παλιούς με πήρε δίπλα του και μου είπε "Σου δίνω μια συμβουλή επειδή είσαι μόνιμος. Βλέπεις πως σε αντιμετωπίζουν όταν σκίζεσαι. Γράψε τους όλους."
Λίγα λεπτά πριν, όταν επικοινώνησα με το βαθμολογικό κέντρο στην Τρίπολη και τους εξέθεσα την δυσκολία μετακίνησης, μου είπαν "Έχετε δίκιο, αλλά να έχετε υπόψη ότι διαλέγουμε τους ικανούς".
Δηλαδή δύο άτομα, με τον δικό τους τρόπο μου είπαν αυτό που μου έλεγαν και στον στρατό "μη τύχει και φανείς ότι ξέρεις να κάνεις κάτι, τη γάμησες".
Εγώ τελικά προσωπικά, τι ρόλο έχω στο δημόσιο σχολείο;
Ξέρω τι έχω, και το είδα και σήμερα, με τη δουλίτσα που έγινε με κάποια παιδιά (ακόμα και στα κενά μου), αλλά πραγματικά δεν ξέρω το πόσο μπορώ να αντέξω άλλο αυτόν τον παραλογισμό του δημοσίου. Πάω να βάλω ένα ποτό, να ακούσω τον καινούργιο δίσκο των National και να ηρεμήσω. Ας είναι καλά το συκώτι μου που αντέχει ακόμα...
Καλό τέτοιο σε όλους. Και να προσέχετε...



2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα κι εγώ να ακούσω τους συνδικαλιστές να βάζουν θέματα σχετικά με το πώς θα γίνει καλύτερα η δουλειά μας στα σχολεία, να προτείνουν ενα συστημα αξιολόγησης για όλους και για όλα, αλλά μάλλον δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι γι'αυτό. Οπότε προς το παρόν μένουμε με το σύστημα παλιος= βολεμένος, νέος= τυχερός είσαι μή μιλάς και αναμένουμε με εγκαρτέρηση τη συντέλεια του κόσμου. Κ.Γ.

SFILTROS είπε...

Αν ακόμα και τώρα δεν είμαστε έτοιμοι γι' αυτό δεν ξέρω πότε θα γίνουμε φίλε Κώστα. Θα μου πει κάποιος: εσύ γιατί δεν ασχολείσαι με τον συνδικαλισμό για να τα λες από μέσα; Αυτό είναι μεγάλη κουβέντα που σηκώνει άλλο κείμενο, και όχι απλό σχόλιο.
Προς το παρόν ας κρατήσουμε την ψυχραιμία μας και ας δούμε το τι θα γίνει, από όλες τις απόψεις.