Τρίτη 26 Ιουνίου 2007

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!


Η ανάρτηση αυτή έχει τίτλο αντίσταση, και δείχνει έναν τύπο που φαίνεται να φοράει τουρμπάνι. Χαλαρά με βλέπω στις λίστες κάποιων για υποψήφιο ταραχοποιό στοιχείο. Αλλά αυτό το κείμενο έχει σαν θέμα αυτό που μας απασχολεί όλους αυτές τις μέρες. Την ζέστη. Η ΖΕΣΤΗ ΤΟΜΠΑΙΡΝΕΙ έχω αναφωνήσει πολλές φορές, και όσοι από εσάς με γνωρίζετε προσωπικά ξέρετε το τι πρόβλημα έχω με την αυξημένη θερμοκρασία (γενικά τον χειμώνα δεν κρυώνω, και το καλοκαίρι χάνω 43-1854 λίτρα ιδρώτα την ημέρα). Αλλά το πρόβλημα μου δεν είναι η θερμοκρασία, είναι ο πανικός και η μαλθακότητα του κόσμου. Αυτή που μας έχει οδηγήσει να σπάμε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στην κατανάλωση ενέργειας. Μπορεί την πλάτη μου να βαραίνουν μόνο κάτι παραπάνω από 11300 μέρες, αλλά έχω ξαναζήσει 45ρια. Και τότε ο περισσότερος κόσμος δεν είχε κλιματιστικό, και απλά έβαζε μια βρεγμένη πετσέτα στο κεφάλι του και έκανε τις δουλειές του σπιτιού. Στην φωτογραφία είμαι εγώ και η πετσετούλα μου. Στο σπίτι έχω κλιματιστικό αλλά αρνούμαι να το ανοίξω. Όσο αντέχω με την πετσετούλα μου, δεν θα το βάλω μπρος το ρημάδι. Ίσως μόνο το βράδυ για να μπορέσω να κοιμηθώ (αν και χτες κοιμήθηκα χωρίς κλιματισμό, πάλι με βρεγμένη πετσετούλα). Δεν θέλω να το παίξω πως εγώ αντέχω και εσείς όχι. Απλά θέλω να θυμίσω το πόσο καλομαθημένοι έχουμε γίνει. Έχουμε βάλει κλιματιστικά και στις χέστρες και δουλεύουν επί 24ώρου βάσεως. Θέλουμε μέσα στο σπίτι μας, τον χειμώνα να κυκλοφορούμε με κοντομάνικο και το καλοκαίρι με ζακετούλα. Και το χειρότερο είναι πως έχουν μάθει και τα παιδιά έτσι. Έβλεπα τις προάλλες τα πιτσιρίκια στο φροντιστήριο και έβαζαν το κλιματιστικό στο τέρμα κρύο και δεν μπορούσα να τους πείσω πως απλά πρέπει να το χρησιμοποιούμε ήπια. Στα μαγαζιά μπαίνω και κρυώνω, ενώ τον χειμώνα έμπαινα και ίδρωνα. Ο ιδρώτας είναι για το καλοκαίρι, όχι για τον χειμώνα όμως... Ναι, είναι ενοχλητικός, αλλά δεν θα πάθουμε και τίποτα αν λερώσουμε το μπλουζάκι μας... Εντάξει κάνει ζέστη, εντάξει η ΔΕΗ θα μπορούσε να είχε γεμίσει με φωτοβολταϊκά όλη την Ελλάδα για να μπορούμε να καταναλώνουμε όση ενέργεια θέλαμε, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Πρέπει να καταλάβουμε πως αν δεν ξεβολευτούμε, τα ευχολόγια για το σώσιμο του περιββάλλοντος δεν θα κάνουν τίποτα. Οικονομία φίλτατοι. Δεν είναι θέμα χρημάτων, είναι θέμα ανάγκης. Θυμηθείτε πρακτικές λύσεις που χρησιμοποιούσαμε κάποτε. Αντισταθείτε στην ευκολία. Αντέχετε...

Δεν υπάρχουν σχόλια: