Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2008

Βράδυ Τρίτης


"Μη φοβάσαι δολαριάκι. Υπάρχει και το κράτος για να σε σώσει. Παραμονές εκλογών είναι..."


Βρε βρε βρεεεεε. Χρόνια και ζαμάνια! Ξέρετε τώρα τι θα πω. Πως έχω καιρό να γράψω κάτι, πως από εδώ και πέρα θα τα λέμε συχνότερα και τέτοιες μπούρδες. Τα ‘χετε ακούσει πολλές φορές στο παρελθόν και ξέρετε πως αυτό ίσως να γίνει, ίσως και όχι…

Αυτή τη στιγμή ακούω ένα παλιό live των Tindersticks (από το θέατρο Bloomsbury) και πίνω μια τεκίλα για να στρώσει λίγο ο λαιμός μου. 8 ώρες φώναζα σήμερα στα καμάρια μου. Ειδικά το τελευταίο δίωρο ήταν βάρβαρο. Έχω στην τάξη δυο πωρωμένους Ιωνικάκηδες οι οποίοι προσπαθούν ασταμάτητα να μου σπάσουν τα νεύρα από τη στιγμή που κατάλαβαν πως εγώ είμαι Προοδευτικάνος. Κάναμε και την πρώτη ήτα για φέτος την Κυριακή και πάει ο προπονητής. Να δούμε από εδώ και πέρα τι θα κάνουμε…

Και επειδή αρκετά ασχολήθηκα με τους άνεμους και τα ύδατα ας πω και δυο κουβεντούλες απ’ αυτές που περιμένετε να διαβάσετε στο ΝΙΟΥΣΛΕΤΕ.

Σύμφωνα με τον τελευταίο προϋπολογισμό της κυβέρνησης, αυξάνονται κατά 800 εκατομμύρια ευρώ οι πολεμικές δαπάνες, και μειώνονται κατά 260 εκατομμύρια ευρώ οι δαπάνες για την παιδεία. Γιατί να δίνουν λεφτά στα σχολεία; Έτσι μπουρδέλα που τα έχουν κάνει λειτουργούν και με λιγότερα. Από την αρχή της χρονιάς έβλεπα πως πάρα πολλοί καθηγητές σε σχολεία διαφόρων περιοχών, κατάφεραν σε ένα μήνα να βγάλουν ύλη που διδάσκεται σε δύο. Γιατί ήξεραν πως τα σχολεία θα κλείσουν αυτές τις μέρες και δεν ήθελαν να κουράζονται μετά αναπληρώνοντας τις χαμένες ώρες. Στ’ αρχίδια τους που δεν κατάλαβε κανείς τίποτα. Εξάλλου και τα παιδιά το λένε, οι διακοπές είναι τέσσερις : Χριστούγεννα, Πάσχα, καλοκαίρι και κατάληψη. Άλλοι άρχισαν την ύλη από το 4ο κεφάλαιο αντί για το πρώτο, έτσι ώστε οι μαθητές να μην ξέρουν τι τους γίνεται ακόμα και αν πηγαίνουν φροντιστήριο και να αναγκαστούν να κάνουν ιδιαίτερα μαζί τους. Θα μου πείτε (όπως τις προάλλες που λέγαμε για τους παπάδες μέσω mail) πως κάποιοι κάνουν καλά την δουλειά τους. Μα δουλειά τους είναι! Το θέμα είναι πως αυτοί που κάνουν κακά την δουλειά τους δεν παθαίνουν τίποτα.

Το ίδιο πράγμα που συμβαίνει με την οικονομία δηλαδή. Κάποιοι έστησαν ένα όμορφο φουσκωτό πανηγυράκι, δημιουργώντας μια εικονική οικονομία και βγάζοντας υπερκέρδη και τώρα που πάει αυτό να σκάσει, πάνε τα κράτη να τους σώσουν! Ας γαμηθεί το σύστημα, να γαμηθούμε και εμείς που παραμυθιαστήκαμε σαν μαλάκες και υπερχρεωθήκαμε, γιατί αν δεν φάμε το χοντρό το καβλί τίποτα δεν θα αλλάξει, θα συνεχίσουμε να έχουμε την υπερχρέωση ως υποχρέωση που λέει και ο Στάθης στην Ελευθεροτυπία. Διάβαζα πως ο διοικητής της Merril Lynch, αφού δημιούργησε ζημιές 50δις δολλαρίων στην εταιρεία, απολύθηκε παίρνοντας αποζημίωση 161 εκατομμύρια δολάρια! Επειδή έκανε σκατά την δουλειά του!

Δεν τα καταλαβαίνω αυτά. Ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω την οικονομία. Που χωρίζεται σε πραγματική (αυτή που πληρώνω εγώ) και εικονική (αυτή που μου τα παίρνουν οι άλλοι). Ίσως δεν ήταν τυχαίο πως οικονομία ήταν το μόνο μάθημα που είχα πάρει κάτω από τη βάση στο λύκειο. Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί το ένα από τα αφεντικά μου (φέτος έχω μόνο 3!) περίμενε να του πω και ευχαριστώ επειδή που έδωσε αύξηση 6% στο ωρομίσθιο μου, ενώ δεν μου πληρώνει δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα, ούτε καν τις ημέρες που είναι επίσημες αργίες («δεν δούλεψες, δεν πληρώνεσαι!»). Αλλά τα υπομένω σαν μαλάκας γιατί τον έχω ανάγκη γαμώτο.

Αλλάζω θέμα, πάω σε κάτι πιο όμορφο. Τα βυζιά! Από 6 ως τις 18 Οκτωβρίου λειτουργεί στο Μετρό του Συντάγματος Περίπτερο Δωρεάν Ψηλάφησης του Στήθους από γιατρούς της ογκολογικής κλινικής του "Μεταξά". Γυναίκες πηγαίντε να δείτε αν έχετε τίποτα. Δυστυχώς για τους άντρες δεν έχει ακουστεί κάτι για υπηρεσία εθελοντών ψηλαφιστών.

Αυτά για σήμερα. Πάω να συνεχίσω το βιβλιαράκι μου. Λέω να φτιάξω ένα ΝΙΟΥΣΛΕΤΕ σε pdf με τις καλοκαιρινές μου βιβλιοκριτικές. Θέλετε;

Άντε καλό τέτοιο και να προσέχετε (από όλες τις απόψεις).

Δεν υπάρχουν σχόλια: